Ako zamolite deset osoba da vam nabroje deset najljepših automobila svih vremena, dobićete deset različitih lista. Ali, na svakoj od njih će se naći barem jedan model sa ove koja slijedi...
Ljepota je, naravno, subjektivna stvar, ali čak i ako se uzme u obzir ukus pojedinca, određeni modeli automobila nekako uvijek završe na listama najljepših, bez obzira na to da li ih prave stručnjaci ili zaljubljenici.
Ako zamolite deset osoba da vam nabroje deset najljepših automobila svih vremena, dobićete deset različitih lista. Ali, na svakoj od njih će se naći barem jedan model sa ove koja slijedi. Interesantno je da su svi ovi modeli napravljeni između 1954. i 1974, tokom dvije decenije koje se s pravom mogu smatrati zlatnim dobom automobilskog dizajna.
Evo liste deset najljepših automobila svih vremena:
Mercedes-Benz 300SL (1954)
U svoje vrijeme bio je najbrži automobil u serijskoj proizvodnji, a maksimalna brzina koju je mogao da razvije iznosila je 260 kilometara na sat.
Ferrari 250 GT California (1961)
Mnogi ljubitelji Ferrari 250 GT California iz ’61. smatraju najljepšim automobilom koji je ikada napravljen, a poznavaoci se slažu da je to i jedan od modela sa najvišom kolekcionarskom vrijednošću.
Chevrolet Corvette (1963)
Samo 1963. godine ovaj model dolazio je sa "podijeljenim" zadnjim staklom. To je takođe bila i prva Corvetta sa skrivenim farovima.
Aston Martin DB5 (1964)
Jedan od automobila koji su dali ozbiljan doprinos filmskoj industriji... Od "Goldfingera" iz 1964. ovaj model pojavio se u nizu filmova neuništivom tajnom agentu.
Jedan od Bondovih automobila, Aston Martin V12 DBS kupe iz "Zrna utjehe", biće stavljen na Kristijevu aukciju 5. oktobra, povodom 50 godina od prvog filma o agentu 007, "Dr. No", a očekuje se da će postići cijenu od najmanje 160.000 dolara.
Jaguar E-Type (1965)
Jaguar E-Type iz '65. donio je znatan napredak u mehanizmu kočenja, pošto su tada prvi put upotrijebljeni diskovi. Ali, značajnije od toga je što je Enco Ferari, ni manje ni više, izjavio da je ovaj model "najljepši automobil ikada napravljen"...
Ford GT40 (1966)
Jedini automobil koji je na kultnoj trci "24 časa Le Mana" 1966. godine osvojio prvo, drugo i treće mjesto. Takođe, ovo je i jedan od najnižih modela ikada napravljenih - visok je svega 101,6 centimetara.
Ferrari 275 GTB/4 (1967)
Ferrari 275 GTB/4 mogao je da razvije maksimalnu brzinu od 265 kilometara na sat, i bio je prvi Ferrarijev model kod kojeg su integrisani prenos i zadnja osovina korišćeni za poboljšanje balansa.
Dodge Challenger R/T (1970)
Ovo je prvi model sa "e-linijom", a bio je dostupan u prilično neobičnim bojama kao što je na primjer ova "luda ljubičasta" na modelu sa slike.
Lamborghini Miura SV (1971)
Prvi "egzotičan" model, sa V12 motorom koji mu je omogućavao da razvije 288 kilometara na sat i bude jedan od najbržih u svojoj "generaciji".
Porsche Carrera RS (1973)
Carrera RS iz '73. imao je velike zadnje gume, spojlere, kao i veće kočnice i ubrizgavanje goriva, što ga je učinilo lakšim, bržim i snažnijim od ranijih Porscheovih modela.
Izvor: Mondo
Evo liste deset najljepših automobila svih vremena:
Mercedes-Benz 300SL (1954)
U svoje vrijeme bio je najbrži automobil u serijskoj proizvodnji, a maksimalna brzina koju je mogao da razvije iznosila je 260 kilometara na sat.
Ferrari 250 GT California (1961)
Mnogi ljubitelji Ferrari 250 GT California iz ’61. smatraju najljepšim automobilom koji je ikada napravljen, a poznavaoci se slažu da je to i jedan od modela sa najvišom kolekcionarskom vrijednošću.
Chevrolet Corvette (1963)
Samo 1963. godine ovaj model dolazio je sa "podijeljenim" zadnjim staklom. To je takođe bila i prva Corvetta sa skrivenim farovima.
Aston Martin DB5 (1964)
Jedan od automobila koji su dali ozbiljan doprinos filmskoj industriji... Od "Goldfingera" iz 1964. ovaj model pojavio se u nizu filmova neuništivom tajnom agentu.
Jedan od Bondovih automobila, Aston Martin V12 DBS kupe iz "Zrna utjehe", biće stavljen na Kristijevu aukciju 5. oktobra, povodom 50 godina od prvog filma o agentu 007, "Dr. No", a očekuje se da će postići cijenu od najmanje 160.000 dolara.
Jaguar E-Type (1965)
Jaguar E-Type iz '65. donio je znatan napredak u mehanizmu kočenja, pošto su tada prvi put upotrijebljeni diskovi. Ali, značajnije od toga je što je Enco Ferari, ni manje ni više, izjavio da je ovaj model "najljepši automobil ikada napravljen"...
Ford GT40 (1966)
Jedini automobil koji je na kultnoj trci "24 časa Le Mana" 1966. godine osvojio prvo, drugo i treće mjesto. Takođe, ovo je i jedan od najnižih modela ikada napravljenih - visok je svega 101,6 centimetara.
Ferrari 275 GTB/4 (1967)
Ferrari 275 GTB/4 mogao je da razvije maksimalnu brzinu od 265 kilometara na sat, i bio je prvi Ferrarijev model kod kojeg su integrisani prenos i zadnja osovina korišćeni za poboljšanje balansa.
Dodge Challenger R/T (1970)
Ovo je prvi model sa "e-linijom", a bio je dostupan u prilično neobičnim bojama kao što je na primjer ova "luda ljubičasta" na modelu sa slike.
Lamborghini Miura SV (1971)
Prvi "egzotičan" model, sa V12 motorom koji mu je omogućavao da razvije 288 kilometara na sat i bude jedan od najbržih u svojoj "generaciji".
Porsche Carrera RS (1973)
Carrera RS iz '73. imao je velike zadnje gume, spojlere, kao i veće kočnice i ubrizgavanje goriva, što ga je učinilo lakšim, bržim i snažnijim od ranijih Porscheovih modela.
Izvor: Mondo
Nema komentara:
Objavi komentar
Komentar?